پست شده در موتور و پیشرانه

بررسی پورشه ماکان

اگر طرفدار خودرو های شرکت پورشه باشید قطعا نام ماکان را به تکرار شنیده اید. این کراس اور تجملی که از سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵) وارد ایران شد انقلابی عظیم را در محصولات پورشه به وجود آورد. پورشه ماکان در معنی لغوی اندونزیایی به معنی ببر است و طرح اولیه آن در سال ۲۰۱۳ توسط مایکل موئر به وجود آمد.

همانطور که می‌دانید، پورشه ماکان از خودرو های تجملاتی و پر آپشن این کمپانی محسوب می‌شود که در جایگاه خود به خوبی توانسته از پس جذب خریداران برآید، به همین خاطر است که از سال ۲۱۰۳ تا کنون تغییرات مهمی در بدنه و طراحی کلی آن به وجود نیامده است.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کلی پورشه ماکان پرداخته و طراحی بدنه و کابین آن به علاوه تمامی آپشن و مشخصات فنی آن را شرح دهیم. با این بخش از مقاله یدک یار همراه باشید.

نگاه اجمالی به تاریخچه ورود پورشه ماکان به ایران

کمپانی پورشه در سال ۲۰۱۱ موفق به رونمایی از شاسی بلندی به نام کاین شد و این موضوع با استقبال زیادی از خریداران مواجه شد و این کمپانی را به این فکر انداخت که داشتن یک شاسی بلند در کنار سبد محصولاتی اسپرت بسیار خوشایند است. بعد از فروش نیمی از سهام شرکت پورشه به فولکس واگن فرصتی به وجود آمد تا اینبار با همکاری دو شرکت خودروسازی اَبَر قدرت تصمیم به تولید کراس اوری جمع و جور به وجود آید.

در سال ۲۰۱۳ طرح اولیه پورشه با نام ماکان رونمایی شد و این دقیقا همان چیزی بود که این دو شرکت می‌خواستند. داستان ورود پورشه ماکان به ایران به اواخر سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد که قانون منع واردات خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی در کشور اجرایی شده بود، اما پورشه ماکان با دارا بودن موتور ۲۰۰۰ سی سی توانست از این قانون رد شود.

در سال های اولیه ورود ماکان به ایران، خریداران با خودرویی تجملاتی و دارا بودن بالا ترین تعداد آپشن و راحتی کابین رو به رو بودند و این به خودی خود نکته بسیار جذابی برای افرادی بود که به دنبال اتومبیلی لوکس و در عین حال اسپرت و جمع و جور هم هستند. البته نسخه های مختلف پورشه ماکان تا سال ۲۰۱۸ وارد کشور شده که در تعداد و تنوع آپشن ها با یکدیگر متفاوتند.

نسخه های فول ماکان دارای چندین آپشن مهم است که در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *